Per primera vegada, l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) del Montsià atén reclamacions de consum contra empreses amb seu a l’estranger. Convertint-se així, en el servei públic de referència al territori en Consum transfronterer.
“Aquest servei és un pas endavant que amplia les funcions de l’oficina i ens permet oferir més cobertura a la ciutadania”, destaca la consellera de Consum, Carla Quesada.
Si després d’1 mes la persona consumidora no ha obtingut resposta a la seva reclamació per part de l’empresa —o aquesta no és satisfactòria—, pot acudir a l’OCIC per iniciar el tràmit. “Els casos més habituals de reclamacions transfrontereres són vols, viatges, lloguer de cotxes i compres en línia” explica la tècnica de Consum, Judit Obiol.
El servei mantindrà el tracte proper i personalitzat habitual, i el coneixement d’idiomes com l’anglès, el francès o l’alemany facilitarà la mediació fent-la més àgil i eficaç.
Tot i que l’abast és global, és més comú amb països de la Unió Europea, a la col·laboració directa amb els organismes de consum europeus.
Aquest nou recurs arriba en un moment en què les compres internacionals són cada vegada més freqüents. A partir d’ara, es podran gestionar directament des del Montsià, amb el suport de l’Agència Catalana del Consum.
Per ser atès presencialment cal demanar cita prèvia i adreçar-se a la seu del Consell Comarcal del Montsià (Pl. Lluís Companys s/n, 43870 Amposta). També es pot contactar per telèfon al 977 704 371 o per correu electrònic a [email protected].