HomeSocietatL’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Montsià gestiona per primer cop reclamacions...

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Montsià gestiona per primer cop reclamacions internacionals

Per primera vegada, l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) del Montsià atén reclamacions de consum contra empreses amb seu a l’estranger. Convertint-se així, en el servei públic de referència al territori en Consum transfronterer.

Aquest servei és un pas endavant que amplia les funcions de l’oficina i ens permet oferir més cobertura a la ciutadania”, destaca la consellera de Consum, Carla Quesada.

Si després d’1 mes la persona consumidora no ha obtingut resposta a la seva reclamació per part de l’empresa —o aquesta no és satisfactòria—, pot acudir a l’OCIC per iniciar el tràmit. “Els casos més habituals de reclamacions transfrontereres són vols, viatges, lloguer de cotxes i compres en línia” explica la tècnica de Consum, Judit Obiol.

El servei mantindrà el tracte proper i personalitzat habitual, i el coneixement d’idiomes com l’anglès, el francès o l’alemany facilitarà la mediació fent-la més àgil i eficaç.

Tot i que l’abast és global, és més comú amb països de la Unió Europea, a la col·laboració directa amb els organismes de consum europeus.

Aquest nou recurs arriba en un moment en què les compres internacionals són cada vegada més freqüents. A partir d’ara, es podran gestionar directament des del Montsià, amb el suport de l’Agència Catalana del Consum.

Per ser atès presencialment cal demanar cita prèvia i adreçar-se a la seu del Consell Comarcal del Montsià (Pl. Lluís Companys s/n, 43870 Amposta). També es pot contactar per telèfon al 977 704 371 o per correu electrònic a [email protected].

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies